- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία, Δυσπραξία)
- Γενικές μαθησιακές δυσκολίες
- Νοητική Καθυστέρηση (ελαφριά, μέτρια ή σοβαρή)
- Διαταραχές Λόγου & Ομιλίας
- Διαταραχές Όρασης & Ακοής
- Διαταραχές της Συγκέντρωσης και της Προσοχής (ΔΕΠ-Υ)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές
- Κινητικές Ανεπάρκειες
- Δυσκολίες προσαρμογής
- Δυσκολίες συμπεριφοράς
Ο
ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού:
- Η εκπαιδευτική – παιδαγωγική αξιολόγηση
- Ο σχεδιασμός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης και η κατασκευή τυχόν εξειδικευμένου υλικού
- Η διαμόρφωση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος ανάλογα με τις ανάγκες κάθε παιδιού
- Η συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα για την ολόπλευρη αντιμετώπιση των δυσκολιών του κάθε παιδιού
- Η συνεργασία και η συμβουλευτική των γονέων
- Η συνεργασία με το σχολείο
- Η εύρεση κινήτρων
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση στην ειδική αγωγή
είναι μια συστηματική διαδικασία που χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τις
ανάγκες του μαθητή δηλαδή τα δυνατά και αδύνατα σημεία του. Οι σκοποί της
αξιολόγησης είναι:
- Να προσδιοριστούν – εντοπιστούν οι δυσκολίες των μαθητών.
- Να αποφασιστεί αν ο μαθητής χρειάζεται τις υπηρεσίες της ειδικής αγωγής
- Να δημιουργηθεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σύμφωνα με το μαθησιακό προφίλ του μαθητή.
- Να σχεδιαστεί η κατάλληλη διδασκαλία
- Να αξιολογεί την πρόοδο και τον ρυθμό μάθησης του μαθητή.
Κατά
την αξιολόγηση του μαθητή εξετάζονται σε βάθος:
- η Γλωσσική ανάπτυξη
- οι Νοητικές ικανότητες
- η Λογικομαθηματική σκέψη
- η Λεπτη κινητικότητα και ο γραφοκινητικός συντονισμός
- η Αδρή κινητικότητα
- η Σωματογνωσία
- η Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη
- η Αυτοεξυπηρέτηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου